A gépkocsik szerelése felelős tevékenység, hiszen minden alkalommal, amikor hozzányúlnak a jármű alkatrészeihez, fenn áll a lehetőség, hogy hibásan szereljenek valamit vissza, és ez balesetet okozzon. Vannak részei a gépkocsiknak, mint a fék, futómű, irányítórúd, melyeket fokozott figyelemmel kell szerelni, mert a helytelen szerelés közvetlenül balesetveszélyes lehet. A szerelési költségek állandóan az alkatrészek árából és a szerelési munkából tevődnek össze.
A porlasztócsúcs javítás árak a porlasztók állapotától függnek. A porlasztó hibás működése nem veszélyes a jármű irányítására, balesetveszély csak egy meghibásodott darab szétrepedésénél alakulhat ki. A porlasztók óriási nyomás alatt dolgoznak. Ha egy ilyen alkatrészben repedés keletkezik, akkor nagyot tud pukkanni, és a körülötte levő szerkezeteket is tönkreteszi. A porlasztócsúcs teljes eldugulása ritka eset, gyakorlatilag egy gondos tulajdonos jóval előbb felfedezi a hibás működést. A porlasztócsúcs javításra akkor van szükség, amikor már annyira beégett a porlasztó szórófeje, hogy kémiai úton nem lehet kitakarítani.
A porlasztócsúcs javítás árak elég magasak, hiszen kiszerelésük és szétszedésük is munkaigényes. A szétégett garnitúrákat és szelepeket mindenképp cserélni érdemes, de sokszor a rugókat is cserélni szokták. A porlasztócsúcs javítás árak nagymértékben függnek a kicserélt alkatrészek mennyiségétől, de azok márkájától is. A piacon négy ismert porlasztógyártó cég működik, mindegyiknek különböző árstratégiája van. A Bosch márka a legismertebb, ennek a forgalmazónak rugalmas árpolitikája van, ha többet vásárolsz, kedvezményt ad. De azt figyelembe kell venni, hogy egy átlagos járműbe legalább 4 porlasztó van, de olyan gépezetek is vannak, hogy 16 szeleppel üzemelnek. A porlasztócsúcs javítás esetén mindegyik dugattyúhoz járó porlasztót újítani szükséges, különben nem áll össze az összehangolt működés. Természetesen, ez jelentősen befolyásolja a porlasztócsúcs javítás árakat. Előnyös lehet, ha egyenesen a gyártótól vásárolják a cserélendő alkatrészeket.