Az online marketing eszközeinek kiaknázása fontos lehet nemcsak a webáruház tulajdonosoknak, hanem az offline piacon tevékenykedőknek is. Hiszen manapság az internet révén lehet elérni a legtöbb embert, a legrövidebb idő alatt.
Tehát, egy online kampány összeállítása meghatározó lehet minden vállalkozás életében, amit érdemes profikra bízni, a pozitív végeredmény érdekében. Amennyiben hozzáértők foglalkoznak a tervezéssel, a kivitelezéssel és az optimalizálással, akkor az online marketing kampány összeállítása négy fontos lépés köré kell épüljön.
Meg kell határozni a célokat. Mit szeretne a megbízó, ki a lesz a célközönség, azok mit akarnak és mi jellemző rájuk. Ha ezek megfogalmazódnak, akkor jöhet a következő tennivaló, mégpedig a piackutatás. Ennek során felmérik a szóban forgó termék erősségeit, gyengeségeit, a benne rejlő lehetőségeket, veszélyeket, valamint a konkurenciát.
Ez utóbbi esetében elemezni kell azt is, hogy a hasonló szolgáltatást, terméket kínáló cégek milyen árakkal dolgoznak, mit és milyen formában biztosítanak a klienseknek, illetve az online jelenlétük miben merül ki. Ezek lényegi kérdések ahhoz, hogy meg lehessen határozni az optimális módot a konkurenciával szemben.
Ezután következik a keresőszavak összegyűjtése, amelyek az adott témakörhöz tartoznak. Miután pedig mindezek összeírásra kerültek, akkor a kampány összeállítása előtt még meg kell keresni, határozni az adott cég pozícióját, helyét a piacon.
Vagyis meg kell fogalmazni, hogy a kiszemelt ügyfélkör mire keres megoldást és mit tud a szóban forgó vállalkozás ajánlani ennek érdekében. Továbbá, szlogent kell választani és magát a terméket és/vagy szolgáltatást is fel kell építeni, ami azt jelenti, hogy pontosan meg kell határozni, hogy az mi, mire való és miként kell használni.
A kampány összeállítása mindezen információk birtokában kezdődhet meg, ami PR cikkek megjelenítését, tartalommarketing tervezést, szövegírást, közösségi média alkalmazását, Google kampányt, kreatív design kialakítást is magába foglalhat.