A címben említett kérdés egy meglehetősen általános jelenség, ugyanis a szülők többsége csak nagyon nehezen tudja eldönteni, hogy mikor érdemes a kicsit képzéseknek kitenni. Itt elsősorban meg kell határozzuk a képzés fogalmát. A képzésre ne hivatalos tanításokként gondoljunk, hanem bármilyen olyan oktatási formára, amely az adott életkornak megfelelően megvalósítható. Lehet ez logikai játék, kirakós, vagy szinte bármi. Sok szülő a kezdetekben csak édesgeti gyermekét, holott a megfelelő logika és gondolkodás elsajátításához, már a legkisebb korban is érdemes oktatni a gyermeket. Nem mindegy ugyanakkor, hogy mikor és mit tanítunk a gyereknek. Általános hiba az is, hogy a szülő a saját logikája és tudása alapján gondolkodik, s olykor olyan nehéz feladatok elé állítja a kicsit, amelyeket egyszerűen képtelen megoldani.Nem érdemes tehát olyan feladatokkal bombázni a gyermeket, amelyeke még biztosan nem áll készen. S hogy hogyan állapítsuk meg, mely feladatok alkalmasak az adott korban? Ebben leginkább a megfelelő szakirodalom segíthet, amely számtalan tapasztalatra épülő metódust foglal magába. A szakirodalmakban leírt módszerek általánosan igazak az összes gyermekre, kivéve persze a kirívó egyedi sajátosságokkal rendelkező kicsiket. A szakirodalom áttanulmányozása ugyanakkor nem mindig elég, sőt! Általában szükség van egy profi szakemberre is, akik a szakirodalmat nem csupán a könyvekből leírtak szerint ismeri, hanem látta, illetve látja a valóságban is. A tapasztalatra ebben az esetben nagy hangsúlyt kell fektetni, mert a megfelelő oktatás egyáltalán nem gyerekjáték!